arcuèlh

dilluns, d’octubre 17, 2016

Pensar a Montsegur, creire lo curat general de Pàmias

Departamentalizacion ... Òsca al curat general de Pàmias, pas mai ; mas es pas novèl que lo curat de Pàmias venguèsse pregar per las mòrts decretadas pels integristas de la ierarquia de l'Edat Mejan (e del poder reia francés), lo curat aquel es vengut mantunes còps pregar per aiçò ambe las manifestacions organizadas pel CAOC.
La departamentalizacion es un fenomèn informatiu ambe los gropes de premsa en "províncias"; ara, es ambe la dita glèisa catolica (apostolica de Roma), coma se èra pas lo temps d'Internet, e de la fluiditat de l'informacion coma dels chaples contra los bons cristians en Peirigòrd, Lemosin, Bordèu, Agenés, Gasconha (pauc), Carcin, Albigés, País Tolzan, Carcassès, Besierenc, Montpelherenc, Provença, etc ... s'espèra qué de la dita glèisa catolica de Roma ? Lo mai urgent es benlèu pas de far un espectacle de mai, una messa, coma fabricar una novèla e polida messa per se tuscar la culpa e dire : regreti grandament, coma cada còp la estructura de religion fan portar al "pòble de dieu", car "l'estructura es santa" (fasèm la listas dels problèmas de la dita gleisa de totas las religions ?, avèm donc pas pro de linha per l'escriure). Lo mai important es benlèu explicar que, se dieu i creson, fau sempre aver aquel salvardor per poder viure sus tèrra ? Donc sabèm que l'intermediari entre lo tèxte e lo dieu es pas una necessitat primièra (per los que vòlon èstre salvat sus tèrra e creire) ; e que legir directament la Bíblia - lo tèxte o roman que dísan sant, adulat, afidat, çò qu'es supausat d'èstre important per establir leis, es aquí lo problèma-, la Bíblia, qu'amerita una majuscula, es a re-editar quand los Bons Cristians l'an tradusida en lenga de la populacion, en occitan ; causa que la glèisa catolica a autorizat dempuèi Vatican II, jà, mai de 50 ans s'espèra la re-edicion oficiala de la dita santa glèisa dels catolics ; mas pel moment la moneda per l'editar es inexistenta, nimai una ajuda de l'associacion religiosa catolica que se dís catolic (apostolica e romana). Se prega a Lorda, e s'exila la Bernadeta, se li refusa de pensar que parla bigordan a la "santa" Maria de Jerusalèm, etc. 

Aquò es per un chaple, una grand massèl uman que se faguèt oficial per una dita Glèisa de Roma al entorn del onzen e dotzen sègles, mas al sègle quinzen, setzen, e dètz-e-seten, la dita Glèisa de Roma, glèisa d'Estats europèus tòrna fa interdire de legir la Bíblia directament, sense intermediaris ; veire aquò de l'istòria de May Flower.

O fau escriure la dita Glèisa de Roma es estada sempre un problèma per l'umanitat ; sempre coma una estructura o l'abséncia d'estructura d'un clergat de glèisa, musulmana, josiva, catolica o protestanta (car i a extremistas aquí tanben en reaccion a l'integrisme catolica), bodista, e de sabi pus quina autra religion coma aquelas dels animistas.

L'integrisme religion a fabricat tanben un contra-poison autanplan dangierós, coma per exemple lo nazisme, l'estalinisme, lo maoïsme, las non-religions (ateïsmes o agnosticismes) son devengudas alara dangieroses car lo poison ecclesial es dangierós. Poison e contra-poison son devenguts un problèma per l'umanitat.

Alara valorizar una solucion de patz ambe los descendents dels crimis contra l'umanitat m'es devengut un òdi de sempre, per me, e pel collectiu, pels pòbles. Coma s'aviam jamai res après, res del tot, de la vida dels pòbles, del "Pòble de dieu" enganat per las estructuras religiosas, coma de las estructuras laïcas farlabicadas pels sistèmas partidocratas dels partits expansionistas.

Alara la manifestacion de Montsegur m'es del tot estrangièra, e mai avançi en edat, mens "cresi", alara pensi mai sovent. E pensi per l'umanitat ambe l'istòria jamai obliada, pels moment long, pas al sègle ont sèm, e sonque.