arcuèlh

dimarts, de març 14, 2017

Mètro bus, se nos fabrica lo transpòrt collectiu

Mètro o bus se nos fabrica l'avenidor de la ciutat, dinca pensar un certan tipe d'urbanisme collectiu (e quora s'oblida l'occitan, es pietadosament los regimes de la guèrra als patois que contunha, un vièlh monde) ; e se sembla que Tolosa es sempre en darrièr de las novèlas innovacions en matièra de transpòrts ; mas perqué ? Un article de Le Monde de la dimenjada explica que Veolia (entrepresa de Tolosa tanben) es en avança en Païsses Baisses, alara qu'a Tolosa las novèlas linhas son ... encara al gaz, donc pas brica renoveladièr.

 
Se trapa que Tolosa es contenta d'èstre autosufisenta en produccion d'electricitat ; mas perqué la produccion d'electricitat renoveladoira a Tolosa es justament pas mai granda per poder alimentar grandament los busses electricas que los Neerlandeses -els- sábon emplegar, dins una enèrgia electrica que produsís pas Golfèch, ni EDF ? 

Fau imaginar que Tolosa abandone sistematicament la produccion de veïcul modèrne de desplaçament a l'industria del nòrd d'Euròpa ? Encara ?!?!

Fau creire que lo sistèma politic en Occitània abandone lo seu ròtle davancièr en matièra d'ajuda a l'industria de l'urbanitat ? Aquel sistèma politic francés en Occitània abandonariá encara al nòrd europèu totas las iniciativas ?

Bon d'accòrd, passarèm de Labèja al Portet en teleferic, mas aquò es pas novèl. E lo vent d'autan ajudarà segurament a melhorarà lo sistèma.

Se parla d'un tren de granda vitessa entre la mar Miègterranèa e Tolosa, mas jamai Tolosa coma etapa entre Marselha e Bordèu, lo ligam logistic que donariá a Tolosa son real ròtle de capitalitat dions l'ensemble latin al nòrd de la Miègterranèa. 

A Tolosa se dona d'argent per la LGV, mas ajudarà lo torista parisenc a davalar, mas pas a Tolosa d'èstre capitala europèa ! La LGV es quitament un sistèma de desplaçament pas causit per Tchangaï per desplaçar de l'aeropòrt al centre ciutat ; e podèm pensar qu'un jorn un MAGLEV (grope SIEMEN) ligarà los aeropòrts de Merinhac e Blanhac, puèi Marselha e lo hups de Niça directament per poder èstre realament sus la mapa de la planèta aeronautica mondiala del sègle XXIen ?

Pensar l'avenidor logistica de Tolosa, es oblidar los pantaisses parisencs sul tèma, car París es un trauc logistic e politic, e un concurrent al nivèl mondial, concurrent de totas las vilas d'Occitània e Catalonha.