arcuèlh

dilluns, de juny 19, 2017

450 lo cristianisme se fabricava una lei per Roma, l'imperiala

Sovent se parla de La Gaule, mas es una semantica latina, de l'invasidor latin ; en clar l'occident europèu èra pas encara « francizat », installat ambe la dominacion del pòble de migrants francs. E la territorializacion dels Francs èra pas la dita fRança del XXIen sègle, mas puslèu la Picardia e la Belgica (entitat creada ambe sa fòrma actuala sonque en 1831) amassadas ! 

Concretament Paris èra capitala de res, e l'aplec dels diferents reialmes dels invasidors de l'Èst europèu fabricava pas un reialme unitari. La conquesta visigotica fabricava ambe lo dreit latin, una entitat jà consequenta dins l'Euròpa occidentala, Tolosa èra la primièra capitala, puèi Narbona, puèi Barcelona, puèi Toledo.

Se parlava pas de fRança, ni d'Espanha.

La septimania èra un entitat politica que trobarà realament una foncion ambe l'arribada dels musulmans berbèrs dels sègles de l'invasion musulmana en Hispania. Narbona serà la clau dels escambis religions de la septimania, coma èra jà la vila que donava una autra vision de Roma, de l'autre latz de la mar.

Anuèch es Torrelles qu'es la platja dels Tolzans del XXIen sègle.

O tòrni escriure, 481, ni fRança, ni Espanha existavan.

Lo cristianisme acabava de s'installar a Roma (mai o mens) , coma basa del dreit collectiu (abandon del dreit polideïsta), e la mescla del dreit collectiu - ciutadanetat- e del dreit vision cristiana debutava ; l'integrisme cristian, puèi catolic o vaticanesc s'installa sul continent europèu ; e las tèrras, la Narbonesa, èra jà a la punt d'aquel dreit collectiu cristian, tot en estar vila d'escambis grands de la « mar nòstra ».

La guèrra del iòta farà mòrts dedins lo camp cristian ; Jèsus èra filh del dieu-rei o lo dieu-rei ? Qui ganharà sus aquela argumentacion integrista cristiana ? En latin la diferéncia entre la semantica qualificanta dels dos movements se diferencia per un iòta... pas grand causa.

Lo punt de vista del rei Franc se farà imposar e lo Vatican lo prendrà coma representant de dieu sus tèrra, e principalament lo papa assegurava un reialme expansionista al pichonet reial nordic franc, Picardia e Belgica associadas s'anavan agrandir, espetar d'arrogança de l'expansionista qu'a sempre rason per la fòrça de las armas.

La mescla del dreit cristian e del dreit civil o laïc debutarà sonque a l'arribada dels « eretges » qu'an volgut sortir en man de l'ecclesia catolic la monopolistica lectura de la bíblia ; seràn chaplats e lo rei-franc s'installarà al sud del territòri occitan, una escasença politica granda (sèm al XIen sègle). Jules Cesar parlava d'Occitania. Aquel idèa de separacion del dreit cristian e del dreit civil fabricarà lèu d'autras guèrras de religions dedins lo cristianisme e en tèrra occitana o de tèrra latina en Occitània, puèi arriba la lei de 1904 ... quand los protestants, sempre mesprezats al XIXen sègle, an imposat a fRança de levar lo monopòl catolic a la pensada politica per fRança. Se pensa s'ul pic a l'Iran d'anuèch que se dèu sortir del bordèl integrista dels mòllahs perses.

Anuèch aquela istòria es considerada coma francesa, alara que basicament son los Occitans -que l'an suportat primièr- son los Occitans que ne son a l'origina. Anuèch aquela istòria de la guèrra de las religions en Occitània es sancièrament desconeguda dels musulmans d'Occitània e dels autres ciutadans ; ignorança entretenguda pel nacional-expansionisme francés, e l'istòria farlabicada per la tresena republica francesa, ambe la francizacion de la santa escòla de netejament lingüistic d'un Jules Ferry. E la guèrra actuala entre las sectas musulmanas pertot sus la planèta sembla fòrça ambe çò qu'avèm viscut en Occitània. 

Se M.Merah aviá sabut, benlèu que ....