arcuèlh

dilluns, de maig 30, 2011

Las orientacions viticòlas dels vins occitans

Avètz segurament agut en mans, la mapa aquesta :

Vins del Sud-Oèst Occitània

Aquesta mapa es la fotografia de mantunes fenomèn socials e professional de la produccion dels vins.

Dins la region Lengadòc-Rosselhon (Occitània centrala del sud e Catalonha del Nòrd), se creèt mantunas marcas dichas aital “Pays d’Oc” o de la marca “Sud-France” per agradar a sabi pas quin marqueting agronomic e viticultor.

La paradòxa es clara, ‘Sud-France’ èra una marca per eliminar l’expression “Pays-d’Oc'” vielhida, e sobretot gaire en adeqüacion ambe los vins catalans, pron identificats per la dinamica catalana del Sud. E alara la profession assaja de far adoptar la marca tolzana de “Sud-Ouest'” en i englobar los vins bascos… Sense los vins bascos, que pel moment an gaire mestièr d’aquesta associacion, lo Sud-Oèst seriá estat clarament aquela geografia d’Occitània, e plaçava Tolosa, Pau e Baiona sobre la mapa ; mas aital, avèm una vision francesa del marqueting, per una volontat de desvolopar lo mercat mondial.

Sapient que los vins de Bordèu e Brageirac an puslèu la costuma de capitar de se vendre aisidament, fins ara ? Veire l’article de uèi dins Sud-Ouest pel vrac roge de Bordèu, e las dificultats per un vièlh e istoric productor de 42 hectars …

Uèi se pensa a una marca per associar Aquitània e Miègdia-Pirinèus … Quí pensarà la marca, tecnocratas ? Aqueles qu’an desvolopar un sistèma agricòl qu’a enganat fòrça en Occitània, fins ara ?