arcuèlh

divendres, de juny 03, 2011

A65 l’autorota sense cap utilitat per Gasconha

Lo jornal tolzan a prepausat un article recentament sul tèma de l’A65. Lo mercat que l’autorota a despertat es pas realament çò d’esperat per l’entrepresa privada que l’a finançada… Nos podèm alara questionar.

Autorota A65 sense cap interès comentada

Se cal questionar çaquelà sobre aquesta volontat politica que voliá d’aquesta autorota : UMP-NC e PSf, mai tanben totas los partits productivistas que podràn existir del nacionalisme francés, del productivisme del mercat-Estat-nacion França. L’autorota dona pas al nivèl dinerièr las resultas esperadas, es que seràn castigats per aver causit una causa inutila de bastir ?

Car concretament an bastit quicòm qu’a destrusit un ecossistèma balançat per installar un sistèma que favoriza lo tot petrolièr e los desplaçament egoïsta dels ciutadans, a un moment que l’ecologia debuta una pujada calara dins los esperits.

Aquò me recòrda la podrariá de l’Agenés, volguda pel sistèma militarista francés, per salvar las «frontières naturelles» de l’Estat republican e centrlaista francés, fàcia a l’Alemanha pantaissa de la guèrra de 14/18… Ai legit e particularament trapat lo libre sul tèma interessant.

La podrariá es jamai estada bastida, los païsans son estats espoliats sense èstre pagat, e la podrariá jamai destrusida, lo luòc a servit al pus nègre de la santa republica francesa, per tot tipe d’autras expropriacions de populacion, per la gloriola del centralisme francés, de sos ministèris parisencs (armada, torisme e jovença, e agricultura).

Es que cal perseguir longtemps d’aver projectes d’aquestes escantilhs, costoses, e que servíscan gaire qu’a valorizar lo nacional-expansionisme francés, per exemple l’autorota entre Tolosa e Castras … per prendre un exemple prèp de Tolosa (las entrepresas Fabre pòdon segurament prendre una rota a doás vias normalas, non ?).

Ambe l’argent d’aquesta autorota gascona, una ligason ralh de qualitat auriá estada potenciala dins lo quadrat Arcaishon, Pau-Baiona, Auch, e tanben per desvolopar la linha  existenta cap a Agen, e aital ligar Tolosa ambe una autra linha cap a l’Atlantic sense passar per las montanhas pirinencas… nimai per Bordèu. Facilitar la ligason ambe Bilbo. La pensada seriá estada alara autocentrada sobre las necessitats localas, pensadas localament e ambe un budgect limitat, per considerar las finanças publicas actualas.

Es de  se questionar se lo personal politic de la decentralizacion n’es capable ? Es que lo personal politic de la decentralizacion es sonque capable de se pagar autorota en moneda de servici public, per ajudar las multinacionalas de la logistica installadas a París ?

-°-

Jordi Barre en 3 CD en venda a Perpinyà

Jordi Barre LlibreriaCatalana