I a un jòc politic que se passeja un pauc pertot sul net, quin nom portar a las regions socialistas novèlas.
Es oblidar lo contengut de la reforma, i son grandas paurs que fosquèssen gaire que mediòcres en fin de corsa parlamentària francesa.
Alara l’entrepresa Citroën vos prepausa de jogar :
Sus una pagina Internet :
Es plan lo primièr còp qu’una entrepresa francesa emplega lo marqueting etnic e l’actualitat per fabricar una promocion dels priduïts seus.
Sus la pagina Internet se remarca que Occitània, malgrat èstre 15 milions de consomators, es aquela qu’arriba pas primièr ; podètz far quicòm ?
Ah sabètz perqué los jòcs de la causida del nom de la region de Tolosa-Motpelhièr amusa la premsa a Tolosa ? DDM o Voix du Midi ? E perqué Occitània ganha a Voix du Midi ? Ai votat Occitània (Occitanie), non pas perqué m’agrada de notar la reforma coma un eveniment, mas per donar un plaça sus la mapa a Occitània, e comptar los qu’en Occitània i creson realament. La DDM pensa qu’Occitània es pas pro, alara an botat Occitanie-Pyrénées …. La DDM a çaquelà assajat de negar lo peis dins una longa lista de noms oficials futurs.
Cap dels mèdias tolzans a pensat un nom en lenga occitana.
Nimai Citroën dins la lengas regionalas concernidas : en francés per Paris, en occitan per Occitània, en còrse per Corsega, etc. Podèm aital veire que l’egalitat politica o consomatriça passa per l’uniformizacion lingüistica, e que los simbòls vòlon pas dire dignitat nacionala pels pòbles sotmetuts.
Concretament, esperèm la fiscalitat adaptada a la novèla region (la reforma serà pas socialista), e a las novèlas regions occitanas, pauc impòrta lo nom.
L’Estat francés es un mercat-Estat-nacion que lo nacionalisme s’exprima de diferentas manièras, e los acronims regional an coma modèl PACA…
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada