Mantunes extremistas l’an aisida per qualificar los «français», los díson «sale français». Mas es talament aisit de verificar aiçò. Vos vau comptar una pichona istòria de gara, Matabuòu (los «français» que sábon pas escriure, escrívon matabiau), divendres maitin, entre 10 ora e 11 oras, es calmòt per las veituras, e i a de qué estacionar DABANS la gara de Tolosa-Matabuòu.
Mas aquel maitin, doás femnas e un grope de joves se son parcats aquí, a doás piadas de la sortida SNCF voida. E i a d’autres veïculs abans, fàcia a la gara e sus la linha de passatge dels ciclistas. Lo beton es pas pron naut.
E lo parcatge se debana dabans tu, paure ciclista qu’a lo dreit de te far espotir per las veituras que aviat demarràn al fuòc abans l’estacion de taxí. Es complicat d’èstre ciclista dabans la gara de Matabuòu.
Evidentament, quora prendràs fòtos, aurà los uèlhs compassionals de l’automobilista (es una femna) que sap que fabrica una error de conduïta, mas cal constatar que las esmemdas municipalas plòvon pas pron per frenar lo fenomèn d’irregulaitat d’estacionament dabans la gara de Tolosa ; benlèu que lor cal una paret epr èstre segur d’aver de qué passar pels ciclistas.
E per apondre al tot, se trapa qu’ai agut de prendre un jornal a quiòsc del costat mètro, dins la gara, e donc ai poscut veire ont èra la polícia SNCF ; «vous voyez ça, on n’est pas concerné», responsa d’el grand de la fina equipa policièra ; soi estat los veire ; díson : «es pas la gara», vertat, mas van totes los automobilistas, prendre un tren o esperar un client de la SNCF.
Alara, las questions plòvon :
- quí s’aucupa de la circulacion a la municipalitat de Tolosa ? Son prevenguts mantunes còps, e pauc impòrta la color politica.
- de quina manièra lo cap de l’estacion de Matabuòu es pas concernit per l’afar ? Aquí tanben, se cal demandar se la causida del cap d’estacion de Tolosa es plan faita e adaptada a Tolosa-Matabuòu, fin de linha de Barcelona.
- perqué los automobilistas veson pas l’entrada de la gara ? (voida entre 10 h e 11 h, moment de pauc de circulacion) I a un grèu problèma de visibilitat del sistèma d’estacionament dabans la gara. Es estat resolgut a Bordèu, alara perqué pas Tolosa ?
- perqué una polícia SNCF se son pas al trabalh dins la gara per melhorar la circulacion dabans ? perqué la polícia SNCF s’amaga a costat de l’estacion de mètro ?
- de que RFF pòt far, coma a Bordèu, per reglar aquel problèma de circulacion e d’accessibilitat de la gara der Matabuòu-Tolosa.
Mercés de notar las responsas en bais dins los comentaris. Las espèri.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada