arcuèlh

divendres, de maig 08, 2015

Lo problèma francés dempuèi 1792

La Terreur es lo problèma francés dempuèi 1792. Es lo moment que la revolucion dels pòbles de fRança a copiat lo sistèma politic expansionista reial. es lo moment que la dita Révolution française es devenguda una reformeta modèl francés que devendrà un sistèma de non reforma de sempre.

Me remembri una question, sense responsa, donada a un Fèlix Castan dins la granja d’Uzeste : la question l’ai pausada en occitan e totas la granja l’a plan comprèsa, Fèlix Castan primièr .

«Parlatz fòrça de Nation -sempre parlava francés, mas concretament qual es la diferéncia entre nacion e ciutadanetat ?»

La question damora sense responsa aquel jorn, levat un «c’est une bonne question» ; e malgrat que la question es estada pausada a un autoproclamat «Homme de gauche», vertat qu’a batalhat sense resulta pendent trenta annadas dedins lo PCF per far cambiar l’avejaire dels communistes sul tèma, aprèp sa mòrt benlèu, la question pausada per un Cornelius Castoriadis abans 1968, la question damora sense responsa dins los rengs de l’esquèrra francesa d’anuèch en 2015 ! Ne vòli la pròva l’aficha d’un movement socialista SOS Racisme :

lo problèma francés de sempre

E en companhiá de SOS Racisme, l’ignorança politica francesa soma FCPE, FIDL, UNEF, Solidaires (sindicat francés d’esquèrra), UCH Jean Moulin !

Es pidetadós de veire que la basa politica francesa, instrumentalizada pel FN, e la Ligue du Sud, las extrèma-dreita de fRança en Occitània, pòrta una error politica, de sciéncias politicas, deguda a una nostalgia d’un Ernest Renan per sa region d’origina, pantaissada coma francofòna en 1792 !

Es pietadós l’error de definicion que pòrta la Nation version francesa.

NPA Nacionalista d'expansion

Es pietadós de veire que las leiçons comunistas d’abans 1962, son pas estadas retengudas ; pietadosa fRança d’esquèrra.

Alara qual es la diferéncia entre la Nation e la Citoyenneté ? O cal explicar als fRanceses, es pietadós.

Dins la roma imperiala, tota persona fisica èra ciutadana de Roma de moment qu’èran dedins las parets de la ciutat imperiala, republicana ; donc, se èra esclaus o pas, èra gerida segon las leis de Roma. Fòra las parets, los Barbars èran a l’ataca, diverses evidentament. Alara Roma per descriure los Barbars que caliá combatre los caliá plan definir, per la lenga e lo biais de viure, èra clar e simple, èran doinc Barbars de diferentas nacionalitats, diferenta nacion, sense la lei de Roma.

Dins la nacion descriptiva, antropologica, la nacion cambia al fial del temps, mas segon règlas que son pas las leis de Roma. Las leis de Roma que fabricava la ciutadanetat, cambiavan segon las règlas d’una parlamentarisme (que se podrà criticar), mas que cambiava aprèp un vòt, o un diktat, una causa juridica, forana del pòble sovent, mas acceptada pel pòble.

Espèri ara qu’avètz comprès que la diferenciacion es realament important per la democracia e la convivéncia democratica al XXIen sègle, totas las autras manipulacions francesas fan lo nacionalisme de neteja, lo nacionalisme d’expansion que sembla a un regionalisme arrogant que se crei superior car parla francés, la lenga de la lei, coma èra estat lo latin de Roma per la lei de Roma.

Granòta e escorpion castaniana 2