arcuèlh

dijous, de juny 25, 2015

Uber e los taxistas franceses

Cresi qu'i a pas mai nacionalista francés qu'un taxista, cresi qu'i a pas mai lòbi dangierós que los taxis, dangierós = violent, benlèu la FNSEA dins mantunes parçans... Mas o pòdi provar, per experiéncias, personalament, los taxistas son pas sonque violents contra Uber.

Lo Gorafi explica -amb umor- qu'es una problèma d'amabilitat … La causa sembla clara que non, i a pas sonque l'amabilitat que fauta dins lo lòbi dels taxistas, i a tanben la convivialitat dins la collectivitat.

Podèm çaquelà notar que per la jornada de cauma d'anuèch se son revelat coma bon manifestants modèl FNSEA o Coordination Rurale...

Quand se parla de desvolopar transpòrts collectius pels aeropòrts, son los primièrs a far la guèrra a l'iniciativa, en directe dedins las CRCI... Lo lòbi dels taxistas e autanplan fòrt que lo lòbi dels «exploitants agricoles» de la FNSEA-FDSEA.

Perqué ? Perqué son sancierament ligats al sistèma de las subvencions publicas e amai devon pagar per i aver dreit d'accès. Las subvencions publicas qu'emplegan los taxistas son aquelas que fan las rotas, e donc las rotas bonas, e tanben las entradas de garas e aeropòrts ; quora las rotas son pas bonas, la pression del lòbi arriba.

Es parier per tota la logistica qu'arriba o s'en va dels nogals logitics per las ciutats grandas, i a pas sonque París dins la vida dels taxistas.

Lo monopòl o privilègi que l'Estat a establit aprèp la guèrra de 14/18, a donat aital un monopòl qu'assegura que l'amabilitat es pas la necessitat pel comèrci aquel.

De mai, quora cap aeropòrt de «province» èra religat a un sistèma collectiu de transpòrt eficaç coma lo RER, lo lòbi dels taxistas trabalhava per non pas l'aver, e servar lo monopòl sul transpòrt pels «privilegiats» que se pòdon pagar un servici rapid.

 
Car lo monopòl dels taxistas a fabricat un prètz pels taxis que fan qu'una pichona casta economica se pòt pagar lo taxi, dedins l'Estat francés. E dins l'idèa dels clients, un taxi dedins l'Estat francés es car, donc, un sistèma que dins la nòrma podriá èstre pro utile al collectiu, es devengut un sistèma per las elitas, una pichona minoritat.

Lo taxi es un sistèma de transpòrt pro eficaç per eliminar l'automobil particular, mas quora es car, es non emplegat ; l'exemple es arribat per la companhiá publica TISSEO qu'emplega pas los servicis dels taxistas als caps de las linhas de mètros o busses, mas qu'a fabricat un sistèma pròpri qu'ajuda plan los ciutadans d'anar luènh dins los ostals particulars elonhats de l'estacion. Cal èstre pel sistèma dels taxis, mas pas pel sistèma de monopòl installat per l'Estat jacobin francés.

Uber arriba sus aquel mercat, e es plan evident que lo lòbi vòl servar los seus privilègis, e sobretot la moneda qu'an degut donar a l'Estat per poder exercir dins la corporacion. E l'Estat -aquel argent- lo vòl gardar...

La culpabilitat del problèma d'anuèch es la gestion d'Estat d'aquel sistèma de transpòrts, una gestion nacionalista dels transpòrts, sul modèl de l'ideologia de mantunes taxistas. Uber arriba per petar lo tot, es donc una bona novèla.

-°-