Cresi qu'i a pas mai nacionalista
francés qu'un taxista, cresi qu'i a pas mai lòbi dangierós que los
taxis, dangierós = violent, benlèu la FNSEA dins mantunes
parçans... Mas o pòdi provar, per experiéncias, personalament, los taxistas son pas sonque violents contra Uber.
Lo Gorafi explica -amb umor- qu'es una
problèma d'amabilitat … La causa sembla clara que non, i a pas
sonque l'amabilitat que fauta dins lo lòbi dels taxistas, i a tanben
la convivialitat dins la collectivitat.
Podèm çaquelà notar que per la
jornada de cauma d'anuèch se son revelat coma bon manifestants modèl
FNSEA o Coordination Rurale...
Quand se parla de desvolopar transpòrts
collectius pels aeropòrts, son los primièrs a far la guèrra a
l'iniciativa, en directe dedins las CRCI... Lo lòbi dels taxistas e
autanplan fòrt que lo lòbi dels «exploitants agricoles» de la
FNSEA-FDSEA.
Perqué ? Perqué son sancierament
ligats al sistèma de las subvencions publicas e amai devon pagar per
i aver dreit d'accès. Las subvencions publicas qu'emplegan los
taxistas son aquelas que fan las rotas, e donc las rotas bonas, e tanben las entradas de garas e aeropòrts ;
quora las rotas son pas bonas, la pression del lòbi arriba.
Es parier per tota la logistica
qu'arriba o s'en va dels nogals logitics per las ciutats grandas, i a pas
sonque París dins la vida dels taxistas.
Lo monopòl o privilègi que l'Estat a
establit aprèp la guèrra de 14/18, a donat aital un monopòl
qu'assegura que l'amabilitat es pas la necessitat pel comèrci aquel.
De mai, quora cap aeropòrt de
«province» èra religat a un sistèma collectiu de transpòrt
eficaç coma lo RER, lo lòbi dels taxistas trabalhava per non pas
l'aver, e servar lo monopòl sul transpòrt pels «privilegiats» que
se pòdon pagar un servici rapid.
Car lo monopòl dels taxistas a
fabricat un prètz pels taxis que fan qu'una pichona casta economica
se pòt pagar lo taxi, dedins l'Estat francés. E dins l'idèa dels clients, un taxi dedins
l'Estat francés es car, donc, un sistèma que dins la nòrma podriá
èstre pro utile al collectiu, es devengut un sistèma per las
elitas, una pichona minoritat.
Lo taxi es un sistèma de transpòrt
pro eficaç per eliminar l'automobil particular, mas quora es car, es
non emplegat ; l'exemple es arribat per la companhiá publica TISSEO qu'emplega pas los servicis dels taxistas als caps de las linhas de mètros o busses, mas qu'a fabricat un sistèma pròpri qu'ajuda plan los ciutadans d'anar luènh dins los ostals particulars elonhats de l'estacion. Cal èstre pel sistèma dels taxis, mas pas pel
sistèma de monopòl installat per l'Estat jacobin francés.
Uber arriba sus aquel mercat, e es plan
evident que lo lòbi vòl servar los seus privilègis, e sobretot la
moneda qu'an degut donar a l'Estat per poder exercir dins la
corporacion. E l'Estat -aquel argent- lo vòl gardar...
La culpabilitat del problèma d'anuèch
es la gestion d'Estat d'aquel sistèma de transpòrts, una gestion
nacionalista dels transpòrts, sul modèl de l'ideologia de mantunes taxistas. Uber arriba per petar lo tot, es donc
una bona novèla.
-°-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada