arcuèlh

divendres, de juliol 07, 2017

Cap ligason mètro per l'aeropòrt de Blanhac

Dins lo projecte de modernitat per l'agmoeracion de Lyon, los imperatiu logistica son estats, ligason TGV/LGV directe e li gason ambe l'aeropòrt de Sant Exupèry directa ! Se parla d'una metropòla de dimension mondiala, Lyon, çò qu'es la dimension que Tolosa dèu aver en amira, non ? Se parla d'una metropòla de Lyon que garda una ligason directe tren ambe Barcelona,e la valoriza. 

Nosautres -la representacion qu'avèm a Tolosa- sèm a pensar coma Parisencs ! Quitament dins la semantica, dins lo biais de veire las causas novèlas de Tolosa, un còp Paris, un còp Nòva York ; e quand pensarà en Tolzans, en Occitans de TOLOSA ? Fau referéncia al « canard du midi » que parla plan coma las institucions sotmetudas a la pensada parisenca : Ligam

Es lo còst de 150 M€ que frena que l'aeropòrt fosquèsse ligat a la novèla L3 del mètro, vist lo còst sancièr de la linha, i a segur quicòm mai, vist la fauta de linha dreita per aquela linha ...  es un pauc coma la L2, los virolets son pas encara explicats. La L1 èra al mens dreita ... benlèu mens de lòbis d'aqueles tempses vièlhs ? Quantes còstan al projecte los lòbis ? Benlèu mai que 150 M€ ... qui paga, totes ! E aprèp nos diràn qu'installar l'occitan a un còst impossible de pensar.

Quand Siemens fabrica lo Maglev entre l'aeropòrt de Shangaï e lo centre ciutat se parla de 7 minutas per far 37 km : per Tolosa-Blanhac faudrà encara cambiar de sistèma de transpòrts per arribar al centre, e donc pèrdre de temps, çò que favoriza lo lòbi dels taxistas ! e la fabricacion de taps que dona aital un argument per fabricar rotas suplementàrias, e agradar als amics del BTP, la grava paga! L'urgent es pas d'estauviar 150 M €, es d'aver la logistica la mai modèrna potenciala per una vila europèa, Tolosa.

L'urgéncia es çaquelà pas aquela de Blanhac > Tolosa centre, mas puslèu de quina manièra Blanhac serà religat a Merinhac en Maglev ! O Montpelhièr-Marselha en Maglev ... Sobretot se Siemens s'installa en vila tolzana, lo projecte serà urgent pel desvolopament de l'entrrepresa aquela e per l'exportacion de la fabrica tolzana sus la planèta nòstra.

Sempre avèm un personal politic que veson pichonet per Tolosa, la « capitala de l'aeronautica mondiala », que ne fan imauguracion per nos o probar, mas concretament : VESON PICHONET ; ieu m'agrada de saber de quina manièra Seattle a de pensar la vila, ambe lo sièti de Boeing, lo concurrent directe de Tolosa.

M'agrada de saber de quina manièra Blanhac aeropòrt serà religat a Barcelona el Prat, en mens de 3 oras ; m'agrada de saber de quina manièra lo Hubs de Niça serà religat a Tolosa, per estauviar lo saut d'avion e la pollucion que fabrica.... sense arrèst logistica pels clients. M'agrada de saber de quina manièra Bilbo serà religat a Tolosa, tot parier per Sarragossa.

Se pensam coma Parisencs, alara l'occitan es grandament complicat d'explicar per l'installar normalament. 

L'Espital novèl de Purpan es un exemple de pensada parisenca, sèm a dos pas de l'internacional AIRBUS (e es pas la sola entrepresa internacionala) e la signaletica es SONQUE en francés a l'Espital de Purpan ! 

Quand s'abandonarà la pensada parisenca per bastir Tolosa, aquela del futur ?