arcuèlh

dissabte, d’abril 11, 2015

Quand la necessitat fabrica pas lo politic

Aquò se debanava en …. 8 ans, jà ; per las eleccions municipalas que l’esquèrra es arribada al poder a Tolosa. Ambe ciutadans d’una lista qu’a pas capitat de fargar una resulta correcta, e donc èstre elegit sancièra aviàn plan vist l’interès e l’obligacion d’aver un «transpòrt collectiu» modèrne per l’aeropòrt. Coma lo mètro èra decretat pro car per fargar una linha, la vision politica portava per aver un tramvia : serà l’esquèrra donc que portarà lo projecte menat per una autra lista.

Doman lo tramvia de l’aeropòrt serà dubèrt, enfin !

Image (13)

Malgrat tot e abans tot, es lo politic que decida e sovent decidís mal,  e fòrça lentament. Aital lo tramvia prioritari es estat lo tramvia nòrd-Sud (per ajudar Blanhac a pagar) sus l’Oèst tolzan alara que los fluxes logistics son Èst-Oèst e Oèst-Èst ! Serà pas lo darrièr còp que lo politic tolzan fan pas las causas coma cal pels transpòrts collectius tolzans.

Aital a quatre km del terminal de Ramonvila (qu’es pas sus la dita comuna), i a 9000 personas que trabalhan, e cap mejan collectiu de transpòrt, sonque una «navette» de mèrda cada ora, e donc un cambiament logistic forçat dins l’estacion de mètro, e un parcatge plen a costat.

Aital i a una estacion que serà jamai duberta entre Sauçalong e Sant-Miquèl. Podiá èstre l’extension per anar cap a Portet de garona, la zòna de l’Oncopòle.

E ai d’autres exemples de fauta politica qu’an pas trobat finança per bastir una logistica coërenta dins la vila mondina e son aglomeracion grandassa. I a de la fauta per totes los partits franceses al poder tolzan.

Donc coma lo tramvia causit fabrica una orientacion nòrd-Sud, l’antena per l’aeropòrt tanben e fabrica un cambiament logistic a l’estacion Las Arènas, per anar aviat al centre ciutat es mancat ; benlèu que l’enjòc èra de servar una clientèla als taxistas ? Lo lòbi lo mai escotat en vila tolzana.

Doman es donc l’inauguracion –non oficiala- del tramvia que costeja aital la vila mondina e son centre aeroportuari, mas pas brica encara del terminal dels TGV de Matabuòu. Aital Merinhac qu’es complementari de Blanhac, es encara elonhat per las decisions politicas que fan la caracteristica del « Sud-Ouest de France» e qu’es considerat coma un maissant «radicalisme» (es aquí lo referent als «Radicaux du Sud-Ouest» que sábon gaire decidar, l’esquèrra cassolet) pels poders parisencs, e ambe rason granda. Lo Georges Frêche n’aviá acabat amb aquò, mas se fasiá grandament criticar pels Parisencs, pels mèdias parisencs, totparier !

festenal de la logistica tolzana

E plan evidentament, lo tramvia aurà sa debuta sense l’occitan, malgrat totas las promessas politicas.