arcuèlh

dimarts, d’octubre 11, 2011

Lo tren de la còsta Miègterranèa

Perqué al dessenh de la linha ferrada se passa pas la frontièra del Rosselhon e arriba pas en Occitània ?

lo tren de la còsta

Perqué la pensada politica a prepaus d’aquesta linha oblida la region administrativa Lengadòc-Rosselhon ?

Se cal recordar per la ligason europèa, serà pas l'Estat francés que pagarà, ni l'Euròpa, mas lo Conselh Regional de Lengadòc-Rosselhon, ambe una decision de Georges Frêche per l'endeutament.

L’Estat francés pagarà sonque del costat de Besançon-Mulhausen … Nicolas Sarkozy i es estat inaugurar recentament. O cal notar tanben, nosautres Occitans e Catalans.

Fasèm aquí tanben un dessenh geografic que tòrna dessenhar las vias ancianas de comèrç.

Actualament, lo ret ferrat en Occitània paga pel renovelament del fialat ferrat, los Conselhs Regionals, en foncion dels budgectes que pòdon sortir, sonque dins los limits de l’endeutament potencial. Aquela moneda passa pas dins d’autres projectes, es donc una granda decision politica, decision que mesura l’incompeténcia e la fauta de decision d’Estat sul subjecte, dempuèi mai de 50 annadas.

Podèm tanben resumit la volontat de l’estat central, de RFF e de la SNCF a res per las transversalas, aquelas que son çaquelà importanta per plaçar Bordèu e Baiona dins lo fialat europèu dels trens (sense passar pel cuol de sac parisenc).

La polemica actuala dins l’Estat espanhòl, pausa alara lo meteis problèma : l’interès de passar per Madrid o/e Paris per bastir la logistica europèa dels transpòrts respectuoses de l’environament.