arcuèlh

dilluns, de desembre 20, 2010

Lo TGV es tanben vendut al Marròc, un Estat pauc democratic

Quora volèm un mercat es que cal forçadament arrestar las criticas d’aqueste Estat per aver dreit a la signatura del contracte ?

Per China sembla qu’es aital, cal se calara sobre lo Tibat. Pel Marròc, totparier. Per Bielorússia es similar, o per Corèa del nòrd, Cubà, etc. E caldrà far parier per Còsta-d’Ivòria ? Pauc a pauc, èstre França pausarà un real problèma als productors en Occitània o dins las regions sotmetudas pel parisianisme ? Me sembla que ÒC ! Un argument de mai per aver un federalisme, real, en França.

De mai concernent la linha pel TGV entre Perpinyà e Nimes, serà pas l’Estat que pagarà, mas es la volontat de Georges Frêche que faguèt una crida alprèp de l’Estat, mas que recebèt gaire en retorn, l’Estat s’en fot de la linha cap a Barcelona, coma se trufa dels Conselhs Regionals pel finançament de la decentralizacion, o de las linhas TER, o de la traversala Bordèu / Tolosa / Narbona / Marselha / Niça o Bordèu / Lemòtges / Clarmont / Ginebra. Georges Frêche aviá alara decidit d’engatjat lo poder local (fabricat per la decentralizacion, per París sense autonomia) de s’engatjar dins l’emprunt per fabricar la linha nòva. La reforma novèla frenarà aiçò decidat per Goerges Frêche, car los finançament public regional seràn redusits. Es que l’arribada de Bourquin fariá cambiar las causas e las decisions ? Seriá un domaus per Perpinyà, totparier. Es que lo jornal El Diari de Girona a una informacion contrària ?

El TAV travessa el túnel del Pertús a les 11.15 ElDiarideGirona 181210

Mas tornèm a l’exportacion de l’ingeniening de las LGV-TGV al Marròc.

TGV al Marròc 101210 LeFigaro

Per aver d’informacions economicas en França, es pas francament Le Figaro que cal aver en man, mas puslèu lo jornal de la dreita Les Échos, o La Pravda-Le-Monde, mai balançats e sobretot mens ligats al sistèma militarista francés ; lo proprietari de Le Figaro es Dassault, lo candidat que sap ajudar los vòts en sa favor.

Jornalista interdich al Marròc.

Ièr aprenèm qu’un jornalista catalan es interdich d’entrada al Marròc. ComRàdio es una estacion de cooperacion de las estacions comunalas de Catalonha, es puslèu considerada a l’esquèrra en Catalonha, donc benlèu prèp del govèrn madrilenc.

Marròc interdich un jornalista catalan d'entrada 181210

L’interdiccion d’un jornalista de la ComRàdio serà aital un pauc un retorn als que fan la diplomàcia madrilenca, e donc la dicha aucupacion de Melilla e Ceuta. E encara un còp, tòca una Catalonha ligada a una vièlha diplomàcia espanhòla, enrasigada dins una nostalgia coloniala, que damora ambe las doás ciutats de Melilla e Ceuta.

Cal tanben notar que, contrariament a Califòrnia, la companhia de camin de fèrre marrocana demanda pas a la SNCF de la repentança per aver transportat fòrça Josius pendent la guèrra, dincal camp nazi. Lo Marròc es estat un dels Estats importants per la comunautat josiva al Magreb abans la creacion d’Israël. Bon, de TGV n’an pas mestièr en Israël, vist la dimension de l’Estat, pas mai bèl que los departaments de Gironda e Landas aplegats, vist las impossibilitats de traversar las frontièras, que son installadas coma parets als miègs d’un cap asiatic que tòca a la Mar Nòstra.

Marròc e Tunisia, Argèria al mièg, son gaire dispausats per far entendre una votz jornalistica independenta, se sap per mantunas censuras (ex/ un canal de television qu’es estat desbrancat per l’entrepresa de satellits que ne fasiá la difusion, sense cap possibilitat de protestar). E la diplomàcia francesa participa a la destruccion d’aquesta libertat essenciala d’aver las informacions liurament, per aver mercat e per mercats.

Çò que fan al Marròc, Tunisia e Argèria es pas çò que se fabrica en Còsta-d’Ivòria ?Digas-me se ne sabètz quicòm …

-°-

Europe Écologie participa al debat democratic sobre la LGV en editar un document de sintèsi de las presas de pausicions. Un debat d’aqueste escantilh existís gaire al Marròc, e/o sovent amagat per poder ajudar als gròssas entrepresas parisencas d’aver mercats sobre l’esquina dels pòbles, pel mercat-Estat-nacionalisme contra los pòbles.

Lo document es pagat pels elegits ecologistas, sonque, e non pas per budgecte especializat d’associacions a finançament fosc.

TGV-LGV EE (1)TGV-LGV EE (2)TGV-LGV EE (3)TGV-LGV EE (4)-TGV-LGV EE (5)