Es plan lo sistèma de la decentralizacion qu’engana las populacions, cap poder en region e alara los projectes son sistematicament fabricat per ajuda lo trauc logistic parisenc.
Pauc a pauc la causa avança, e sabèm mai o mens que los famoses 'Midi-Pyrénéens' se fan aver per l'Estat francés (un còp de mai !), aquel de las infra-estructuras que fan l'òbra per París, SONQUE L'ESTELA CAP AL TRAUC DE MOND LOGISTIC EUROPÈU. Soi jamai estat pel TGV-LGV a Tolosa dempuèi París (pagat pels Occitans), e dempuèi la debuta del projecte, pensi que val melhor trabalhar ambe Barcelona, quitament per Bordèu. Mas las partidocracias nacionalistas francesas (UMP + UDI + PSF + PRG, en plaça) ... se sont fait avoir systématiquement : ils (l'Estat centralista e logisticament lor e purament francés jacobin, e la seuna administracion poderosa) vont nous faire payer Tour-Bordeaux, e aurèm pas un sòu, o un escut, o un èuro per Bordèu-Tolosa.
La logica es terribla, mas pròva que lo centralisme es encara viu e que lo sistèma politic prepausat pendent las eleccions fabrica pas un contra balanç pels interèsses de la nacion occitana, contra balanç als poders parisencs. Cal notar çaquelà que l’interès primièr de la nacion occitana es pas d’anar cap a París, mas puslèu cap a l’Èst de l’Euròpa (Itàlia, Austria, Ongria, Ucraïna, Russia, Turquia, etc.), e de desvolopar la linha granda de Baiona/Bordèu/Tolosa/Narbona/Barcelona/Marselha/Niça. E aiçò còsta mens car que los sistèmas prepausats pels Parisencs, Còsta simplament un triplament de las vias actualas.
O podèm dire ara, las amistanças nacionalistas ambe los Parisencs (aquelas dels partits nacionalistas següents : PSF, UMP-UDI, PRG, FN, PCF, etc.) van costar a l’economia d’Occitània ; cal notar que l’Estat a abandonat tanben Narbona-Nimes ; encara un còp, pagarèm per Tour-Bordeaux, mas aurèm pas la logistica que cal entre los dos aeropòrts de Merinhac e Blanhac, per dimensionar la logistica nòstra al nivèl mondial que cal pel desvolopament qu’es adaptat al territòri, Occitània ; puèi segon Martin Malvy se tornarà pensar que l’aeropòrt segond (envisatjat) per Tolosa es la solucion, solucion que minjarà encara las tèrras bonas per cultivar prèp de las zònas de consomacion.
L’atenda del Conselh Regional de Lengadòc-Rosselhon es benlèu rasonabla, s’espèra las donadas oficialas per èstre segur de l’error. Mas jà dins la manièra de presentar las causas, se pòt notar l’error conceptuala, l’ugéncia supausada d’aver un ligam ambe París, segur que dèu èstre una prioritat de mantunes foncionari que devon anar trapar los òrdres a París, mas per l’economia tolzana, es una error de las grandas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada