arcuèlh

dimarts, d’abril 14, 2015

SNCF : foncionarà melhor a Tolosa ?

Al moment que s’inaugura virtualament la gara futura de Matabuòu, encara elonhada de l’aeropòrt de Blanhac, es lo moment de listar los problèmas que fabrica la SNCF en Occitània.

inauguracion virtuala

- 1 / lo bastiment inaugurat recentament es plan polit, tot nòu e tot subvencionat, e pagat pel Conselh Regional de Miègdia-Pirinèus.

Inauguracion oficiala

Pendent l’inauguracion Martin Malvy a pas poscut mesurar realament la longor del bastiment, mas sembla que fauta 10 m per poder dintrar los novèls TER-Régiolis

- 2 primièra / Los novèlas Bombadièr que fan la glòria de las subvencions del Conselh Regional son estats jà remarcats per aver dimensions en largor qu’anavan pas ambe los vièlhs quais de las linhas jamai entretengudas per la SNCF, novèla donada pel Canard Enchaîné (ni per RFF). Mas los jornalistas qu’an difusat l’informacion, an pas mesurat la nautor dels TER-Régiolis, aital mantunes pòdon pas passar devath los tunels de la region administrativa actuala de Miègdia-Pirinèus. Aital los TER-Régiolis son forçats de s’arrestar a Fois e non pòdon pujar dinca Andòrra-L’Hospitalet e Puigcerdà. De l’autre costat de la frontièra la RENFE farà pas melhor, a recentament renovelat la linha …. a 100 % balast comprès, mas la dimension de las vias es estada causida coma es de tradicion en Espanha, modèl rus, per encara emplachar de dintrar las tropas napoleoninas en Espanha (coma sabèm dempuèi 2 sègles), donc ambe un cambiament, al XXIen sègle, un cambiament forçat e una ora d’espèr en Cerdanya.

- 2 segonda / se lo sistèma electric frena d’aver los trens directes entre Barcelona e Tolosa, dedins la region administrativa de Miègdia-Pirinèus, avèm tanben ambe los novèls TER dit Régiolis (e que pòrtan pas un sol nom occitan e dins la lenga), un problèma electric que frena la consomacion d’enèrgia dels materials, perqué una fòrta demanda electrica dels Bombadièrs farà petar los catenèrs.

tren entre Barcelona e Tolosa

- 3 / De mai, la gestion dels incidents de la SNCF es un grèu problèma. Los servicis de la SNCF se fan la guèrra per donar als clients l’informacion (per exemple sus las aplicas dels mòbils), aital i a dos sistèmas per informar los clients ; li cal saber de quina manièra la SNCF fonciona, per saber de quina manièra l’incident arriba. Recebre subvencions dels Conselhs regionals es una prioritat per la SNCF, mas respondre als clients, e los poders politics damòran mut sul tèma (perqué es dedins lo sistèma tòrt centralista francés). E dedins los burèus, las consultacions servíscan a pas grand causa, car lo sistèma sindicalista (volontariament o pas) frena tota reforma globala, per rason clara d’una descredibilizacion de la ierarquia que gestiona mal l’entrepresa, la tecnocracia SNCF es pas melhor que la tecnocracia de totas las grandas entrepresas o las prefectoralas.

- 4 / se sap que las doblas vias faràn l’eficacetat que cal per Tolosa, per anar dins lo Tarn qu’es devengut, pauc a pauc, una granda balega, mas la linha subvencionada a un pichon problèma, un tunèl, que serà sonque a una via,  de cap a Sant Sulpici ! e donc que se las doblas linhas installadas ajudas dinca la dintrada del tunèl, dins lo tunèl, lo sistèma fabrica risques ferroviaris futurs per far crotzar los trens.

- 5 / se cal recordar quora la SNCF a promòugut lo TGV cap a Barcelona, an pas agut pro bandièras espanhòlas (sense l’escut, coma del temps del franquisme) per ensenhar la novèla ofèrta, associat a la bandièra parisenca simbòl de la santa République française; son unas fòtos que podrètz tropar tanben sus aquel blòg dins un vièlh bilhet de colèra contra lo sistèma de gestion centralista de la SNCF. Dins aquel bilhet se vei tanben de quina manièra lo problèma lingüistic portat per la RENFE es estat integrat per la SNCF, dins lo simplàs nom de las garas TGV novèlas en Sud-Catalonha.

- 6 / sense oblidar la rigor que la gestion francesa de la SNCF en region occitana, fòrça al monolingüisme francés, e OBLIDA (es un acte politic de l’expression nacional-expansionista francesa sul tèma), oblida l’emplec normal de la lenga dita regionala, l’occitan.

En resumit, la SNCF es una gestion parisenca, coma la RENFE es una gestion madrilenca ; dins los dos cases de figura, un poder regional qu’auriá pas sonque de pagar lo servici al pòble occitan, mas veire de quina manièra lo bordèl de servici public francés fonciona e se dèu reformar, es una granda necessitat se volèm aver un SERVICI PUBLIC (al pòble d’Occitània, primièr), servici qu’estauvi la moneda publica e dona salaris convenables a totas las competéncias del salariat, ambe una creacion d’una dinamica d’invencion ontologica a l’entrepresa ; detalh, tornarèm un jorn a l’eficacetat de la Compagnie du Midi ?

-°-

SNCF Matabuòu