Lo dètz de decembre dins un jornal de Catalonha (www.elpuntavui.cat) se podiá donar una idèa de l’interès europèu de la platafòrma logistica de Barcelona, dins dos elements pron clars e identificables politicament.
Perqué aquestes dos elements pòdon èstre utiles per la pensada logistica en Occitània ? La rason majora es que lo TGV portarà los clients de Tolosa a Barcelona per gaudir d’aquesta platafòrma, mai rapidament –ara o sabèm- qu’ambe lo TGV-LGV atlantica que nos portarà a las pòrtas parisencas mas pas dins los aeropòrts parisencs. Es donc una rason basicament economica, es pas simplament una «pensada tòrta occitanista» (sovent entendut e sempre utile al jacobinisme qu’a pas d’argument al nivèl que cal per acarar normalament lsa evidéncias politicas).
Anuèch sabèm qu’un TGV foncionarà a partir del 15 de decembre per Barcelona, dempuèi Tolosa, Carcassona, e Perpinyà.
Ara gaitèm de quina manièra se prepara las arribadas aquestas ; la SNCF brandís la bandièra franquista dins l’estacion de Matabuòu e IBERIA –en catalan- lo verbiatge PP :
E benlèu es alara una uelhada mens fòrta que la bandièra franquista de la SNCF. Mas se la SNCF vòl recuperar lo mercat dels trens de l’Estat independent catalan, li caldrà èstre al nivèl politic que cal ; es pas aquel de IBERIA, ni de las bandièras installadas a la gara de Matabuòu pels quadres regionalistas del grope SNCF.
Perqué o cal saber, la nacion catalana –enfin en procèssus d’independéncia- aurà un fum d’entrepresas mondializadas que li faràn uelhadonas e del costat que los agrada a una granda majoritat non silenciosa catalana, un real mercat d’identitat fòrta :
Caldrà benlèu ensenhar melhor al personal politic e economic d’Occitània, de quina manièra s’adaptar a las novèlas estructuras politicas del nòrd mediterranèa de la debuta del sègle XXIen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada