arcuèlh

dijous, de setembre 22, 2011

España : Las atacas contra lo catalan e l’occitan fabrícan INDEPENDENTISME(S).

enquèsta de La Vanguardia pr Internet

L’ataca contra l’immersion lingüistica es estada presentada totparier que l’independentisme a pujat. L’ataca contra la «lei der occitan, aranés en Aran» aurà tanben ajudat a far pujar l’independentisme.

Cal notar aiçí, que l’enquèsta a petat lo plafons del nombre de clicatge, ambe una responsa mai que clara : vòlon un referèndum per determinar l’independència.

La tactica del PP e de Ciutadanos per atacar lo catalan, l’immersion lingüistica de tres dròlles e los lors parents ; la tecnica del PSOE per atacar l’occitan, aurà jugat encontra, en contra l’Estat centralizat espanhòl, en contra l’assimilacion en lenga espanhòla.

Un Internauta –JP- m’assabenta de mantunas causas utilas, zo cal mercejar, per la melhora compreneson del subjecte, e sobretot nos pausèm encara la question : perqué la premsa provincialista en Occitània ne parla pas brica ? …

Tirat deu webjornal "La voz de Barcelona", julhet de 2011 (en lenga espanhòla) :

"El Consejo de Ministros ha acordado este viernes, con el dictamen favorable del Consejo de Estado, instar al presidente del Gobierno a que interponga un recurso de inconstitucionalidad contra varios artículos de la Ley del aranes (u occitano) por establecer esta lengua como 'preferente' de la administración en el Valle de Arán. La norma fue aprobada gracias a los votos de CiU, PSC, ERC e ICV-EUiA; PP y Ciudadanos votaron en contra por considerar la norma inconstitucional.

El Gobierno, según señala en una nota de prensa, considera que ‘desde el punto de vista competencial, y de acuerdo con el artículo 3.1 de la Constitución, el castellano es la lengua oficial del Estado y todos los españoles tienen el deber de conocerla así como el derecho a usarla. En cuanto a las demás lenguas españolas, su apartado 2 señala que serán también oficiales en sus respectivas Comunidades Autónomas. Pero, la norma resulta contraria a la Constitución en la medida que declara el carácter preferente del aranés’.

Se alarga la lista de leyes presuntamente inconstitucionales

Además, ‘el Gobierno también considera que una Ley de la Comunidad Autónoma de Cataluña no puede entrar a regular el uso de las lenguas cooficiales en la Administración General del Estado en la instrucción de sus procedimientos administrativos. Asimismo, la jurisprudencia del Tribunal Constitucional ya ha declarado inconstitucional ese carácter preferente de la utilización de la lengua cooficial’."

Confirmacion ! 

Tirat de "El Pais", 20 de seteme de 2011, (en lenga espanhòla sempre) :

"El Gobierno se ampara en el artículo 3 de la Constitución, que establece que el español es la lengua oficial del Estado. Y el aranés no puede tener los mismos privilegios. La admisión del recurso ha provocado la suspensión de la vigencia y la aplicación de dichos artículos."


Per los qu’an problèma per legir l’espanhòl, l’internauta gente apondrà :

Juillet 2011, avertissement sans frais : il va y avoir un recours par le gouvernement Espagnol CONTRE la loi sur l'occitan aranais votée par le parlement de la Région Autonome de Catalogne (Comunidad Autónoma de Cataluña).

"Le gouvernement (Espagnol) rappelle que le castillan est la langue officielle de l'Etat, et tous les Espagnols ont le droit de la connaitre et de s'en servir. Quant aux autres langues Espagnoles, elles sont aussi au même titre officielles dans leurs régions respectives. Toutefois, déclarer "le caractère préférentiel de l'aranais" est anticonstitutionnel, d'autant que la Région Autonome de Catalogne n'a pas vocation à voter une Loi régissant l'usage des langues co-officielles au sein de l'administration générale de l'Etat"

20 septembre 2011, c'est officiel : la loi est annulée. Pour rappel, la "Comunidad Autónoma de Cataluña" avait voté cette Loi qui étendait l'officialité de l'aranais à l'ensemble de la Catalogne (l'Aranais était toutefois déjà officiel au seul Val d'Aran).

"L'espagnol est la langue officielle de l'Etat. L'aranais ne peut avoir les mêmes privilèges. L'aboutissement du recours annule donc la Loi (sur l'officialité de l'aranais en Catalogne) et l'application de ses articles"

Per meditar...

L’internauta J P. se cala pas aquí, apondrà un comentari en PS : Es que qualqu’un me saupriá dire se la premsa frnacesa se fa lo relai de l’annulacion de l’oficialitat de l’occitan aranés en Espanha ? es curiós, me sembla qu’ai pas res legir, nimai ausit... 

Per contra, France-Canada, sabi quí a ganhat ! (e çaquelà, Dieu sap que m’en bati los colhons dal rugbí) ; E DSK autanplan, ne minjam cada jorn, entre los rebondiments, las frasas assassinas pre-electoralas e la Banon que punteja lo nason (çaquelà, soi a annadas-lum d’aqueles individús, ambe quí ai pas d’amistats particularas). E los 10 annadas d'AZF... Òc, aquò farà 10 annadas jorn per jorn … Plan, es plan de zo tornar remembrar… Mas persò, soi pas superticion, alara las datas precisas, los aniversaris simbolics… la memòria, es totes los jorns, pas un còp cada 10 annadas ! A despart d’aiçò... senon, Carla, arribarà lèu ? ...

-°-

Dissabte 24 de setembre, acabi de recebre lo comunicat del PNO :

comunicat del PNO lei der occitan aranés en Aran

-+-

falsificació de la Història de CatalunyaManòsca