arcuèlh

dimecres, d’agost 06, 2014

Agen : una pichoneta istòria de parcatge

Ai pas la costuma de contar las meunas istòria e aquelas dels clients-roi d’Agen…. mas aquela val lo còp perqué fabrica una descripcion del futur que serà la gestion francesa d’Aquitània, e donc d’un tròç d’Occitània, Agen.

Ai la costuma d'anar a-n Agen de temps en temps, es pas lo centre del monde, mas reberta un pauc de la gestion francesa d’Occitània. Diluns passat i soi estat per mantunas causas, dementre aquelas, èri portaire d'un paqueton per un amic, un client-roi coma disián dins las botigas d'Agen. E coma es un rei plan educat, e qu'arribavi per la gara d'Agen, aquel ciutadan es estat s'aparcar a costat de la gara coma es conselhat. E coma soi ecologista e occitanista, preni lo tren… de Matabuòu a Agen.

20140804_163519[1]

( jamai digun a l’aglomeracion, a la SNCF, a RFF, al Conselh Regional s’es pausat la question del perqué de l’installacion d’aquel panèu ; ai trobat la solucion diluns passat, al parcatge EFFIA)

Los escambis de paquetons son estats pron lèu faits, 14h45 tot èra clavar. Puèi l'amic-ciutadan que se sap aparcar coma es indicat per la SNCF, tòrna al parcatge oficial de la gara d'Agen.

I serà damorat mai d'una ora, en esperar que, lo portalh de sortida se dobriguèsse e que la maquina de pagar foncione.... Lo parcatge es una gestion EFFIA coma es de costuma dins totas las garas ; es al cap de gara (« - c'est pas nous, c'est...»), aprèp una eisitacion, qu'ai après que la gestion èra de l'aglomeracion ; donc es plan l'aglomeracion qu'a causit una entrepresa privada, e visiblament pas capable de far foncionar los instruments de pagament e sortida.

Coma èri un pauc marrit d'aver demandat a l'amic-client-rei d'Agen de venir a la gara, e donc de s'aparcar aiçí, me soi sentit concernit pel problèma : mas ont es l'aglomeracion a Agen ? Soi estat a la comuna : « - c'est pas nous, allez-voir la police municipale », polícia municipala que, ela, me remanda a la comuna, en fàcia. Tornat, ai agut l'esperit per demandar lo burèu dels elegits ; a l'arcuèlh (i a un pilòt de foncionaris a la comuna d'Agen, a totas las pòrtas d'entradas !), « - c'est pas nous et il n'y a plus d'élu, c'est les vacances, allez à l'agglomération » (per astre parlavi pas occitan, catalan, espanhòl, nimai anglés) .... Aquí, meteis, l'arcuèlh se demanda perqué soi pron en colèra ; ben segur perqué els devon èstre sants, e los ciutadans los devon pas pagar perqué tot foncionèsse al melhor, «sèm aquí per los enmerdar» (se pensar, mas se dís pas), sonque segurament !

Arribat a l'aglomeracion, acompanhat per un gente agent perqué sabiá pas ont èra aquel bastiment novèl, ai après la dimension de l'aglomeracion (veire mapa junta) e jà debuta la reflexion sus aquel tipe d'estructura novèla que sembla prendre en carga tot, las accions de la comunas, del departament e la causida de las entrepresas privadas que lo sistèma fonciona pas, e fonciona ambe bravament mens de foncionaris (alara qu’i a gaire agut de transfèrs). L'acuèlh, simpatic (troanva de vacanças), coma lo foncionari en pòste un jorn de vacanças, simpatic, son aquí per vos explicar : « - anèm vos respondre », alara que lo problèma èra de resòudre... De cap a 16h15, lo foncionari, simpatic, a respondut : « la barrièra èra (enfin) levada » ; contactat lo client-rei se questiona : « - perqué los emplegats d'EFFIA sabon pas gerir los moments delicats coma aquestes», en levar la barrièra, punt, alara que los sistèmas informatics -causit per EFFIA-, en plenas vacanças, sembla que foncionèssen pas.

Quí a causit EFFIA per aquel tipe de servici logistic collectiu e de personal puslèu freg ; se cal pausar la question dels futurs amanaitjaments de la gara TGV (veire document junt)….

Dins l'aglomeracion, la question que plana, sense èstre donada, « per astre urosament que los ciutadans son pas totes autanplan exigents » (exigents, per non pas èstre vulgars).... La gara d'Agen es estada inaugurada farà un bèl briu ; ai donc après que l'aglomeracion es en carga de l'entorn de la gara (donc dels parcatges e dels fluxes logistics), sabi que RFF s'aucupa de l'interior, los bastiments (e benlèu la signaletica), e que la SNCF s'aucupa dels trens (punt).
La gara d'Agen es estada pagada en partida per subvencion del Conselh Regional e l'Union Europèa, que ni l'un ni l'autra institucion an sabut imposar la lenga occitana dins la signaletica.

La gara d’Agen serà lèu una gara TER unicament, e donc ambe mens de circulacion e los cambiaments faràn que los ciutadans seràn forçats de traversar la vila e la val de Garona per préner lo tren sus la LGV novèla… E res es previst per un transfèr per la linha de camin de fèrre que partís d’Agen, e que traversarà la novèla linha per anar cap a Lairac, 7 km a costat de la novèla gara de la LGV. Donc tot es previst per assegurar a EFFIA un mercat automòbil coma pels aeropòrts ; e aiçò es – coma los mal foncionaments – la fauta de causidas dels elegits en plaça, que sense vision de la logistica collectiva, fan a la pichona setmana per resòuldre problèmas de logistica e dels desplaçaments dels ciutadans, en esperar que seràn pron piòts per, coma en Estat sovietic, se calar quora foncionarà pas.

En esperar que los elegits prenguèssen mens l’avion, mai lo tren pels desplaçaments e per anar cercar los òrdres a París, seriá plan de veire las consequéncias, sul pic, d’aquel parcatge EFFIA, ineficaç : los veïculs dels ciutadans s’aparcan devant la gara, a la plaça dels taxis, que els s’en van prendre las plaça que damòran dins lo parcatge del buses ; e i a pas un foncionari de l’aglomeracion, ni de la SNCF, ni de RFF, ni del Conselh Regional, que s’en es avizat !  E donc, se los foncionaris s’en son pas encara avizat, los elegits encara mens, Jean Dionis tanpauc.

Ciutadans aparca-te a Agen e demèrda-te ambe los disfoncionaments d’un objecte public NÒU ! Siam plan en sistèma tipe sovietic, mas aquí es la gestion del mercat-Estat-nacion de la dita «République Française ©» que crida als ciutadans de pagar plan, mas que l’eficacetat es rarament a la sortida, nis per la logistica, ni pels elegits.

Aparcar a la gara d’Agen, tot va plan, per astre la gara es pichona e lo trafic tanben.

mapa de la novèla gara d'Agen

Prèni lo tren, mas es lo calvari de cada viatge ! 17h20, ai près mon tren per tornar a Agen, es l’estiu, pauc de monde sus als linhas TER, ai agut lo temps de veire, çaquelà que los TGV passavan plen, plen de clients pels taxis….

E cal apondre, l’occitan es pas encara installat dins la gara, son installacion d’Agen, ara que la gara es nòva, costarà car ; es benlèu aiçò qu’espèra los elegits e l’administracion francesa d’Occitània…