arcuèlh

dimecres, de febrer 13, 2013

Una critica sobre un programa politic en Occitània.

O fau rarament, mas me sembla important d’aver una vision critica d’un programa politica que se vòl occitanista, un manifèste politic ; veirèm que l’es pas brica, mas puslèu d’acompanhament de la repression administrativa dins lo sistèma francés d’ensenhament en Occitània. Es un programa d’un partit que se vòl lo grand responsable d’un manifèste sobredit occitanista, un pauc pertot en Occitània, mai que tot en Aquitània e Miègdia-Pirinèus.

POC e ensenhament

Legissèm amassa :

"Refondacion de l’escòla" - Contribucion del Partit Occitan
« Enseigner en deux langues »
Développer le bilinguisme français/occitan est un choix pédagogique présentant de nombreux avantages :
- Pour les élèves : savoir utiliser la langue occitane, diversifier le parcours culturel, faciliter l’apprentissage d’autres langues.
- Pour l’État et les collectivités : préparer la jeunesse à la mondialisation et aux échanges culturels, stimuler l’économie culturelle en région (internet, arts, édition…), transmettre un patrimoine vivant aux générations futures, maîtriser les coûts.
Premier degré :
- Recruter dans les académies occitanes des professeurs des écoles compétents en langue occitane (le CRPE spécifique n’est pas organisé partout).
- Rétablir au concours de recrutement ordinaire des professeurs des écoles une option facultative de langue régionale.
- Permettre à tous les candidats de passer simultanément à la même session le concours spécifique et le concours ordinaire.
- Instituer une option de langue régionale dans tous les échelons de la formation des enseignants à commencer par les masters conduisant à cette profession.
- Sur les 5 ans qui viennent, dans chacun des 33 départements concernés, ouvrir chaque année 5 nouvelles écoles bilingues français/occitan à parité horaire, en visant une répartition géographique la plus efficace possible.
- Favoriser en outre la création d’écoles partiellement bilingues sur le modèle de certains départements (Bouches du Rhône par exemple).
- Mettre en place de grandes campagnes d’information des parents sur les bienfaits du bilinguisme.
- Permettre l’inscription des élèves hors périmètre scolaire dans les écoles où s’enseigne la langue régionale. Pour les communes ne proposant pas d’enseignement bilingue français/occitan sur leur territoire, rendre obligatoire le versement du forfait par élève scolarisé dans une école publique d’une autre commune pratiquant la langue régionale ou une école sous contrat pratiquant l’immersion en occitan (Calandreta).
Second degré :
- Assurer la continuité : proposer un parcours occitan en collège et lycée avec un cours de langue occitane plus un cours dans une autre des disciplines où l’oral et l’écrit sont utilisés conjointement.
- Création de CAPET bivalents occitan-enseignement professionnel pour créer ce même type de parcours en lycée pro.
- Mettre en place l’option occitan dans tous les établissements des académies concernées (ainsi que dans les zones périphériques).
- Majorer la dotation de l’état en nombre d’heures d’enseignement pour prendre en compte l’enseignement des langues régionales.
- Augmenter le nombre de postes ouverts au concours du CAPES d’occitan (seulement 4 postes actuellement).
- Limiter la nomination des professeurs à 3 établissements maximum.
Supérieur :
- Création d’une licence d’occitan dans les universités occitanes qui ne la proposent pas encore. Puis prolonger par un master.

A / Lo títol es jà un problèma en se. L’objectiu es plan «Enseigner deux langues», se parla pas de dos biaisses d’o pensar, perqué es justament polemic dedins lo sistèma partidocrata aquel. I a dos sistèmas d’ensenhament,

1 / Calandreta per immersion lingüistica es pas una opcion d’un programa, e Calandreta es refusat pels sindicalistas de l’Éducation Nationale, un sindicalisme fòrt influent dedins lo POC per plaçar Calandreta coma una opcion, alara qu’es la solucion per Occitània. Recentament al POC se refusèt de parlar d’aiçò e de promòure l’immersion dedins lo sistèma francés, per «realisme politic» que díson ; es coma se un programa politic non podriá aver al mens una idèa de çò que se far coma ensenhament endacòm mai e ambe succès !  Coma se l’immersion lingüistica èra associativa al Quebèc, soi segur que lo francés ne seriá pas al meteis nivèl ailà ; 

2 / lo sistèma acceptat ambe totas las manipulacions administrativas (vist recentament), es lo sistèma per eqüitat lingüistic ; çò que faguèt refusar lo CAPES monovalent d’occitan, causa qu’es en Corsega, e que fonciona, e fòrça l’admonistracion publica d’enfin trabalhar pel pòble còrse ; que fasèm per Occitània ? Aquí al país nòstre, aquí lo POC demanda pas l’egalitat legala, e aital ajuda l’administracion francesa a emplegar los professors d’occitan dins d’autras matièras que l’occitana, e a pus aisidament a barrar las classas a eqüitat lingüistica occitana.

B / Se parla del CRPE, mas res sul CAPES …. monovalent e de la reala potencialitat de l’ensenhament universitari, en lenga occitana, pas sonque en literatura… o en politica esquerrista.

C / vist que son pas actors politics (de granda dimension ça sembla, e malgrat l’aligança ambe EELV), es de dire aquí simplament per verificar l’aplicacion d’una politica, an un verbiatge de solicitacion :

1 / «Favoriser», «Permettre», enluòc de ordenar… Se cal demandar se un elegit occitan al CR dèu dubrir las pòrtas de las administracions o los politicians, enluòc d’o demandar de far per un foncionari qu’es supausat en carga d’una mission politica … e pagat per aiçò ; es tanben alara los militants non pagats que lo trabalh del cargat de mission, es demandat, e alara l’elegit del POC qu’a un ròtle desvalorizat dedins la societat en general (vist al SISQA, mas lo biais dèu èstre lo meteis dedins l’ensenhament de l’occitan qu’es sectorizat, e aiçò de la sectorizacion es jamai criticada dins lo programa del POC) ; 

2 / «instituer», alara que las leis son parisencas … res es demandat perqué l’educacion en Occitània fosquèsse sonque e enfin la prerogativa unica dels CR, dins las «terres réputées étrangères» (1732 a jamai vist passar la revolucion perqué vesèm res de novèl en 2013), e çaquelà es la solucion que podèm veire coma la mai eficaça a mantunes nivèls : – finança publica, –adaptacion al mercat de l’emplec, –adaptacion del professorat, –adaptacion a las coneisséncias necitas per las regions, – adaptacions multiplas potencialas quora son europèas e localas, e jamai quora son parisencas, etc.

3 / «Assurer», l’accumulacion de vèrbe d’aqueste escantilh fabrica un impoténcia de las grandas ; e çaquelà lo POC a al mens dos elegits de granda dimension dedins lo sistèma del CR ; tornam a l’idèa qu’un programa d’un partit occitan, manifestament autoproclamat aital, non pòt èstre lo rebat de las dificultats o realitats de minoritaris dedins lo sistèma de la decentralizacion, ni dins la societat sancièra.

D / Res es dit sus la qualitat de l’ensenhament donat als professors e sobretot a las professoras (son majoritàrias) ; e totes/as sabèm qu’es de mediòcra qualitat lingüistica e argumentària per respondre dins los mèdias per exemple !  Avèm encara entendut recentament un programa de France Culture que se posquèt mesurar que un animador de ràdio associativa parisenca èra mai en capacitat de respondre qu’un professor d’universitat, al mens en melhora pausicion per saber las reiras pensadas de la jornalista e las contengéncias que fan las seunas questions e donc las bonas responsas e eficaças responsas. Mas tanben per respondre a las questions dels parents, dels elegits, avèm aital professors e professoras qu’an lo diplòma d’occitan de l’universitat e que son capables de voidar una sala aprèp las loras intervencions per supausadament convéncer los parents d’escriure los dròlles als corses en licèu o collègi (per un còp que l’administracion èra contenta d’aver un cors d’occitan !).

E / Un programa de partit politic non pòt èstre un programa sindical, a desfaut d’aver un sindicat occitan de l’educacion, avèm lo POC ? «Limitar» es lo vèrb fòrt, unicament aplicat aquí, per sosténer que l’administracion non fabrica gaire ajuda per aquel ensenhament. Sense zo dire avèm aquí un document sindical, e non pas un document politic. Nommar un professor sus tres establiments dèu èstre un problèma, segur quora los licèus son a 80 km l’un de l’autre… Mas es la fauta de l’administracion que dubrís pas corses d’occitan d’un a costat de l’autre, e donc pròba que la politica esperada pels CR occitans (PRG, PSf, PdG, EELC-POC), e cridada en conferéncia de premsa, es jamai verificada per l’elegit del Partit Occitan, qu’auriá alara a portar la maissanta novèla al president del CR, coma los protestaires del TER o fan dins los mèdias, quora s’emplega un TER sobrecargat.

Vesèm aquí qu’i a pas sonque un manifèste, concensuat o pas, que farà que la situacion politica evoluïrà aviat, e de faiçon seriosa, caldrà al mens una volontat politica  ; lo POC o a pas; que podèm pensar quora es quitament pas dedins lo sistèma politic que se vòl monopolitic occitan coma lo Partit Occitan ?

En fàcia un programa novador, cal chifrar … e lo partit politic o deuriá saber far en aplegar competéncias de diversas provenéncias.

Piula un deputat socialista

-°-

Los professors en Occitània son pas los sols a èstre conservadors :

conservatisme basco