Lo Conselh Generau de Nauta-Garona explica dins article bèl, lo seu investiment dins la logistica rotièra en Comenge, a Sent Biat.
Ont se debana l’afar ? Dins un recanton que far pujar la Val d’Aran dedins la geografia de la region Miègdia-Pirinèus ; dons l’òbra purament dedins l’Estat francés a un interès pirinenc segur ; la pròva la farà simplament la circulacion dels camions europèus sobre aquesta via.
La N123 traparà una via costat ‘zòna de lenga occitana castigada oficialament” de melhora qualitat. Sèm dins l’Estat de non respecte de la lenga occitana, fRANÇA.
De costat de Sent Biat, podèm encara veire panèu Lérida coma del “bon” temps del franquisme ; vesèm lo meteis panèu en Aragon, devath l’autoritat del PP Aragonés que guerreja contra l’aragonés e lo catalan; es una causa que cal informar las autoritats localas de la descentralizacion, Lleida (Lhèida en occitan) es lo nom oficial dempuèi la caduda del Franquisme.
Cal esperar que las òbras previstas a Sent Biat preveiràn una signaletica en lenga occitana, coma fan los Conselhs Generaus en Bretanha Oèst. Soi segur que los escolans de la Calandreta de Bertren podràn ajudar los elegits a dubrir los uèlhs, e practicar l’occitan pas sonque de faiçon compassionala.
Per clavar se cal felicitar d’aiçò, que la rota fosquèsse un bon biais de desclavar per anar a la Val d’Aran, Lhèida e l’Aragon ; se cal pausar tanben la question, perqué a Marinhac, res es previst en bus per rejúnher, juntar lo bus al Pont deth Rei, entrada de la Val d’Aran, e aital evitar laz copadoira de carga e de logistica de los que pensa a l’ecologia pels desplaçaments europèus, e sobretot occitan dins la val de Garona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada