arcuèlh

dimarts, de juliol 01, 2014

Son polemicas puèi trapar CONVIVÈNCIA

Entendi jà los esquerristas de Barcelona (CUP) o d’endancòm mai, soi xenofòbe benlèu mai, islamofòbe.

Lo tabó actual es parlar de l’integrisme musulman, sembla que ne cal pas escriure un mot ; sembla qu’es un pauc coma Le Figaro que refusa d’integrar dins las seunas informacions la visita d’anuèch al pòst de polícia d’en Nicolas Sarkozy…. per un afar de finançament de partit politic, l’UMP.

En Argèria de 1970, pas una femna portava lo velh (un petaçon sul nas), en tot cas, pas mai qu’en Euròpa. L’integrisme important d’Aràbia Saodita e los satellits èran inexistents, Internet tanpauc. En Argèria en 1970, èra pas jamai carnaval qu’en febrièr …

Anuèch France 24 tracta lo subjecte, devon èstre xenofòbes ?

Interdire

Interdire a l’administracion francesa que respondèsse en occitan, als ciutadans occitan es un cinquantièr per la libertat lingüistica del ciutadan occitan, en Occitània.

Interdire de portar una crotz occitana en aràbia es una enfèrria, que las femnas en cotilhons an tanben.

Interdire lo fumeton del canabís es un entramble, o una jòia pel comèrç sosterran de Tolosa, e per la libertat de fumar.

Interdire a una monja de traversar un sauna de gai es un tortilhon a la libertat de saber ont mantunes òme i trapan lo dieu sèxe.

Interdire a un monge tibetan de traversar una bar de nuèch lesbic, es un tabastèl a la libertat de trapar clients ont la capolièra pensa bon per la chifra d’afar.

interdire als musulmans de crompar charantesas, es jà pensar que lo netejament de la mosquèa frena la libertat de legir Al Còran.

Etc.

Ara, l’important de costuma de l’Aràbia e de la Persia sembla èstre l’ultra-chic d’un carnaval permanent, dins las carrièras europèas, per mostrar SA religion ; se sona postura ostentatòria, coma l’explica lo nacionalista francés Christian Estrosi a Nissa a prepaus de las bandièras estrangièras.

La femna aital pròva, quora es musulmana, la seuna sotmission al dictat de l’òme ; ai jamai vist una linha dins Al Còran qu’explicava que caliá portar aiçò, ni pels òmes, ni per las femnas. Cal notar qu’aquel vestit dèu èstre utile dins un desert d’arènas finas ; o denegi pas, dèu èstre utile per quicòm.

Avèm agut catolics que se passejavan de temps en temps, femnas plan segur, dins las carrièras ambe lo vestit similar, benlèu mens a l’amagat… mas pas bric per tota la populacion de femnas, me sembla bravament un dictat masclista, los musulmans an una religion masclista (benlèu ?) ; podèm dobtar al XXIen sègle, car pel XIen sègle èra pas vertat dins Al Andalós…

Aquestes integristas musulmans fan de dòl a tota la religion musulmana, e tanben a las autras, seriá la rason perqué ne cal pas parlar de la responsabilitat dels capolièrs de musulmans de França qu’an acceptat aquel tipe de comportament e de revendicacion d’èstre musulman per aqueles integristas, e ambe aqueles vestits. Es pas lo vestit que fabrica la fe, o alara ai pas tot comprès dels tèxtes dits sacrats (que ai legit e que regreti pas de non pas acceptar tal coma son) ?

Per astre, e los malastres dels Occitans, los Catolics an un capolièr que decidís per totes-as, a còps es estupid (o cal reconéisser), mas sovent i a revòlta quora lo dictament es pron estupid, o lo dictament gaire en accòrd ambe la realitat de l’accion dels curats o avesques (per exemple en Occitània al XIen sègle).

Ara, me pausi la question, ne cal pas parlar d’aiçò ; quí ne trapa un interès alara, se ne parlèm pas, se n’escrivèm pas sul tèma ? Senon los extremistas anti-musulmans ? Es de dire lo que pensan que val melhor l’integrisme catolic puslèu que l’integrisme musulman ?

Personalament, soi per ne parlar, e per donar règlas claras e respectadas per totes-as dins un sistèma ciutadan (occitan ofrancés) que la règla es de non pas revendicar sa religion, amb vestits, o per una causa ostentatòria. Mas soi pas d’aqueles qu’oblídan las inquisicions contra los supausats integristas que demandan als Catolics d’èstre en accòrd ambe la Bíblia, lo sol libre qu’an jamai agut dins lor bibliotèca (testimòni de Jehovà per exemple). Cal trapar un bon balanç per conviure amassa, mas ne cal parlar.

convivència 2

La convivència demanda a Tolosa un sistèma educatiu occitan, en lenga occitana e francesa, per TOTES e TOTAS.

Manifestacion de protestacion per la convivència a Tolosa

Serà pas en s’amagar sul tèma … la politica de l’Austruga es pas per aquel blòg ; sembla èstre la règla dins la premsa Internet e en lenga occitana.