arcuèlh

dimarts, de novembre 13, 2012

Prevencion politica del nacionalisme francés, un jornada sufirà a Tolosa.

La prevencion es simbolocament a Tolosa, i a pas cap astrada…

En cas que los Occitans aguèssen mestièr de ne cremar mantunes, la facultat de dreit de Tolosa ambe l'ajuda de mantunes nacionalistas franceses, e del Conselh Generau de Nauta-Garona, arriba per explicar als estudiants. Es una responsa juridica a la manifestacion del 30 de març ?

Simbòls de la republica 1

Gaitèm lo contengut :

Simbòls de la republica 2

E se podrà pas dire que los estudiants sábon pas çò qu’son las basas simbolicas de la republica. De qu’es un simbòl ?

Simbòl

Del meteis biais que un simbòl pòt grandament cambiar, per exemple la crear de La Marseillaise coma imne de l’Estat centralista francés ; es sobretot un imne engimbrat pel bonapartisme francés, un esperit de guèrra per Euròpa qu’èra pas brica lo sentiment de la dicha Révolution Française.

Plan segur la presentacion se vòl pas politica, mas sonque juridica, plan segur… mas es donat a Tolosa, mantunes meses aprèp la manifestacion del 30 de març de 2012 ! Alara, tot acte d’aqueste escantilh es forçadament politic, e es l’expression d’un idèa nacional-expansionista francesa que vòl explicar la bona via abans de tustar, juridicament e en seguissent la linha de l«Estat de Dreit» coma explica lo PP dins la camonha del 25N en Catalonha.

Plan segur la presentacion se vòl pas politica, mas sonque juridica, plan segur… Mas de qu’es lo juridic, senon l’expression d’una majoritat ; o cal plan dire la nacion catalan serà jamai majoritària dins l’Estat espanhòl, e donc lo Congrès li autorizarà jamai un referèndum ; la dictaura de la majoritat fabrica lo dreit per imposar a la minoritat l’«Estat de dreit» ; aquò vòl pas dire que la minoritat aguèsse pas mestièr d’aver lo seu pròpri dreit, çaquelà. Mas installar una conferéncia d’aqueste escantilh es un acte politic per installar la rason juridica dins lo cap dels estudiants, per lor mostrar lo bon camin parisenc… Se cal recordar que lo prefecte mandat pel rei e qu’a près partit dels borgeses tolzans, es estat descapitat pel meteis rei, una blaca l’explica dins la cors del Capitòli de Tolosa.

La familha Tolzana Duranti es estada sempre del costat del rei per orientar lo dreit, èra un biais d’apatzimar los problèmas del dreit francés en Occitània ; aquò se sona collaborar. L’ostal de la familha Duranti es ara un supermercat de vila, podèm clarament dire, aital, que l’Estat-nacion vist pels bonapartistas es devengut, ges simbolicament, l’ostal del mercat-Estat-nacion francés, aquel supermercat emplega pas sonque simbolicament lo francés, mas emplega pas brica simbolicament l’occitan, la lenga istorica de Tolosa. D’aquel combat lingüistic occitan, son aquel bòrd politic que ne fabrica un simbòl politic, e aiçò ne son segur, mas la comunicacion se fabrica pas ges dins aquel sens.

La lenga francesa es sonque dempuèi 1992, simbolicament integrada a la ConstituTion, sonque dempuèi 1992, e per un vòt majoritari dels RPR-UDF-PSf-PCF-PRG. La simbolica èra pas sufisenta pel dreit de l’Estat opressor francés, li caliá una linha dins la constitucion, simbolicament es estat dich per evitar que l’Union Europèa imposèsse l’anglés, mas concretament la simbolica escricha dins aquesta linha es estada emplegada per castigar las escòlas bretonas, Diwan, e lo setmanièr occitan, La Setmana (qu’aviá mestièr d’èstre castigat per devenir una referéncia d’un occitanisme). Cada còp que lo nacionalisme d’expansion installa una opression, fabrica sempre un contra-poison, e cada còp lo contra-poisson es castigat per èstre un «extremisme nacionalista» ; perqué ? Perqué «els son pas nacionalistas», o díson de mantunas faiçons, non pas brica seràn etiquetats de nacionalista, pas brica ! Mas concretament la simbolica de la guèrra contra l’occitan es una realitat amagada, car podrà pausar problèma dedins las institucions europèas, e mantunes foncionaris europèus per aver la patz dedins los burèu faràn pas castig sul nacionalisme francés, perqué o podriá far segur, perqué o amerita de bon dreit, un dreit europèu comun ; avizatz-vos que de cap moment dins aquel encontre se parlarà de la simbolica europèa, e del afrontament entre las simbolicas repub0licanas francesas (imne guerrièr contra los autres mercat-Estat-nacions expansionistas) e las simbolicas europèas (assag mal finalizat d’una democracia de granda dimnsion)… aquel acarament salvarà la democracia en Occitània, ajudarà l’occitan de poder sobreviure fàcia al l’«Estat de dreit» francés, quitament aquel installat dins l’universitat de Tolosa 1, auqela qu'i trapa pus aisit de parlar anglés –e de non castigar los professors dits universalistas- que non pas l’empelc de l’occitan, la lenga tolzana per esséncia ?

Tecnocracia francesa al trabalh