La LGV Provènça vòl ligar Barcelona e Gènova, mas es parís que paga, donc es lo temps entre París e Niça qu’impòrta dins los elegits de l’anexion nissarda.
Mas primièra gaitèm la mapa prepausada pels mèdias e sobretot pel sistèma RFF que bastís lo projecte. Justament per bastir aiçò caldrà de moneda, e fòrça, vist que la linha serà novèl e de nauta tecnologia, e cap argument per explicar que serà entre Madrid e París per poder far finançar l’Union Europèa.
Mas primièr gaitèm la mapa (prublicada en francés per France Télévision 3, de prèp ; La mapa nacionalista francesa prepausada per l’AFP-FRANCE-3 mostrarà pas lo ligam Barcelona / Gènova evident :
Coneissi mal la zòna, mas soi segur que las tèrras agricòla auràn encara un còp de patir, aprèp los bastiments de la còsta, vaquí l’interior atacat per la LGV. I a produccion agricòla sensibla, particulamaent simbolica de Provènça. La LGV serà alara una ataca nacionalista francesa de mai contra Provènça ? E lo nacionalisme francés se trufa de la montanha per sa logistica, matar los prèp-alps es jà sufisent.
La LGV fabricarà un novèl sistèma qu’aprofieicharà a las linhas pels trens regionals, jà atacats fisicament per la mala gestion de la SNCF e per las zònas de non dreit social e francés de Provènça. Es que per traversar Provènça, cal mentir als pageses, coma l’Union Europèa faguèt en Sardenha ?
Lo problèma lo mai important serà çaquelà de finançar tot aiçò, per un moment que los emprunts d’Estat son gaire possible per aiçò far. E ambe una entrepresa RFF que podrà pas finançar la linha de granda vitessa atlantica, cap a Madrid, via Euskadi en lo traversar dangierosament, e cap a Tolosa ambe lo finançament dels elegits locals.
Las grandas ciutats de Provènça son Avinhon, Ais-de-Provènça, Marselha (sobretot), Tolon (pels militars presents), e Niça (per èstre un hubs europèu per la navigacion aeriana, e donc la logistica europèa).
L’article de France 3 es ajudat per l’AFP e parla de l’arc miègterranenc… Es plan lo primièr còp que vesi arribar l’argument. Car fins ara, se parlava de ligar Niça a París, per ajudar l’anexion de Niça a fRANÇA, segurament, qui sap ! Uèi lo pausicionament geografic sempre ligar lo politic parisenc sense argent, a l’idèa qu’enfin cal aquesta ligason entre Gènova e Barcelona via Provènça, e donc oblidar un pauc París ; se parla jamai de Lyon/Estrasborg-Straßburg, cap a Alemanha.
L’article explica plan lo foncionament de las resorgas politicas ; la LGV es pas un projecte collectiu provençal ; es l’exmotociclista e politician nissart Thierry Mariani que sembla aver la sola paraula sul subjecte. Es ministre de la republica, coma se los elegits locals èran sense importança, la talvera del projecte… Coma se lo local èra sense cap interès, menor que l’interès suprèm parisenc. Mas la question es : coma podrèm pagar a París aiçò ? Coma explicar las reduccions budgetàrias per donar l’argent a la còsta logistica dels rics europèus en viatge a Niça ? Lo goró politic local, exmotocilista e perqué es plan vist e valorizat per Neuilly/Seine, sembla plan mai decidar que la globalitat dels elegits e parlèm pas de las associacions dels vesins provençals als projectes de linha…
Aquel afar sembla determinar una confirmacion : 1 / lo bonapartisme qu’a fabricat un referèndum torçut d’anexion de Niça, es encara en plaça, e los mèdias dich de «service public» (France 3 e AFP) se ne fan lo resson, 2 / l’anexion de provènça a fRANÇA pausa lo problèma del respecte del pòble de Provènça, e donc del respecte d’Occitània.
Coma zo canta Moussu T e lei Jovents sobre lo spacio da RAI Radio 3, melhor que per Bleu Provence ! :
-°-
Complement d’informacion sul tèma de la logistica entre Provènça e Liguria.
La question lingüistica es pas brica integrada al collòqui, es domatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada