Sabèm que lo pòrt aquel es una tradicion al entorn de Narbona, Narbona es estat sempre un pòrt per un reire-país, sempre sense l’Estat centralista francés ; malgrat las somas considerablas, i aurà pas una linha dins la premsa regionalista parisenca. L’important es pas en Bais-Lengadòc…
Sabèm que lo projecte europèu de linha antre Algesiràs e Hamborg se precisa ; se sap pas de quina manièra lo ligam modèrne qu’es lo transpòrt trimodal per un pòrt es essencial ? Pel moment sabèm que la SNCF-fret es pas brica competitiva per desvolopar los transports economic e ecologic del ralh.
Mas de qué sabèm de las decisions de las autoritats politicas localas ; an pensat que la SNCF èra pas capable de ligar lo pòrt novèl e bèl a la futura megaòla tolzna ? Es lo reire-país actual a l’Aude e son pòrt ancian, e lo modèrne serà tanben. Car, es illusòri de pensar que los batèus s’arrestaràn a Narbona (los pòrts jà installats son evidentament ambe unes arguments de pès) per d’escambis que seràn pas mono-productes, e sovent un dangièr per l’environament.
Uèi es plan de modernizar un terminal, es plan de pensar pus largament al cort e mejan tèrmi e per l’avenidor del reire-país. Es çaquelà illusòri de pensar que lo blat dur de Lauragués passèsse per aquel pòrt sense navetas de camions per las rotas, jamai se podrà re-emplegar lo ret d’aiga o del fèrre. Es tanben illosòri de pensar qu’una companhiá SNCF fosquèsse un bon partenari per las relacions entre lo reire-país tolzan e la còsta, pas mai rasonable de vóler exportar lo vin lengadocian per un pòrt lengadocian, val melhor passar per Antwerpen o Barcelona.
Pel moment, çò que sabèm, serà la zòna portuària que matarà l’eco-sistèma installat per las salinas antigas.
Lo Bais-Lengadòc s’engatja, mas sobre quin camin ? Sampitèrna tradicion de la manca de vision respectuosa del territòri, de l’environa ?
A Montpelhièr se pantaissa un avenidor pel Pòrt de la Novèla, per èstre lo La Rochelle de la faciada atlantica, en Bais-Lengadòc ? La Rochelle es un pòrt conegut per èstre importador de las potingas agricòlas que AZF pòt pus espandir en Occitània, o lo petròli rus distribuat per una companhiá de Lemosin e Borgonha. Tota la logistica se debana per la rota, per la pòst-logistica o pre-logistica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada