La decentralizacion es un sistèma pensat dempuèi París per se descargar de las aucupacion o servici public que l’Estat es incapable de regular, fòra l’administracion d’Estat o dedins las entrepresa d’Estat. La solucion de la dreita nacionalista francesa en Occitània es la privatizacion. La solucion de l’esquèrra nacionalista francesa es de potingar lo sistèma.
Un comunicat recent, del jorn d’anuèch, justament explica que ni l’una ni l’autra de las solucions son adaptablas a Occitània (lo regionalisme sobre la basa de las regions pensadas pel Gaullisme), ni lo sistèma de la dreita nacionalista francesa (privat), ni la solucion de potingatge de l’esquèrra nacionalista francesa (entrepresa d’Estat al servici del sistèma politic dels partits d’Estat).
Sus quin subjecte la causa se vei pron plan, o es pron gròssa per se veire, lo TER e lo transports ralh.
Cap dels engatjaments de la SNCF seràn seguits realament malgrat un contracte pensat per mantunes quadres de la SNCF, e los elegits regionals (totas las regions occitanas, d’Auvernhe a PACA, en passar per Lemosin, Ròse-Alps, Lengadòc-Rosselhon, Peitieu-Charenta, Aquitània e Miègdia-Pirinèus) ; los quadres de la SNCF son sortits de las grandas escòlas francesas, jamai del terrenh, de la basa dels chaminaires, jamai ; Es çaquelà lo terrenh que deuriá regularament far lo transpòrts de servici public, e non pas los quatre o tres vestits de còrbs que van visitar de temps en temps los Conselhs Regionals per enganar lo sistèma politic regionalista, sistèma fargat per elegits de partits nacionalistas franceses. Son sempre sampitèrnas negociacions per saber quí podrà enganar melhor l’autre, e devath i a lo personal ‘servici public’ que supòrta lo problèma, e los clients occitans – es de dire en granda partida los que son directament concernits, jamais los quadres politics e tecnicians del centralisme ‘servici’ supausat public e realament nacionalista francés.
I a cap partit occitanista qu’an prepausat la creacion inter-regionala d’una societat de vertadièr servici public, una vertadièra entrepresa del Midi , alara donc una reviscolada Compagnie du Midi apartenent al pòble d’Occitània, e donc clarament apartenent als ciutadans d’Occitània, a la vida del país occitan, en deseparar lo transpòrt aquel de las pensadas centralistas parisencas sul subjecte ; es la sola solucion, crear un vertadièr servici public dels transpòrts entre las regions occitanas, ambe projectes de desvolopament de granda dimension.
Es que longtemps, lo sistèma serà autanplan estupid en vóler encara e encara un gestion parisenca dels transpòrts ralh en Occitània ? quí regularà una vertaidèra refòrma, una refòrma radicala. Saint Lazare dèu perdre lo poder a la SNCF. Lo servici dèu èstre al pòble d’Occitània, la realitat d’un ‘servici public’.
Podèm virar lo subjecte de tot caire que se pòt far, lo problèma es lo centralisme parisenc, per RFF e per la SNCF tanben.
-°-
-°-
Alara podrèm benlèu aprendre l’anglés per saber de quina manièra cal fabricar una Escòcia o Catalonha al modèl occitan ! - per fugir aquel ‘material world’, frenchies material world, stupid world of centralism.
-°-
Responsa en comunicat del Conselh Regional es : Lo coire, la via coirina, panat sobre las linhas sembla èstre la causa unica dels problèmas de las SNCF localament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada